شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب در یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مقر ناتو در کابل دست کم 3 نفر کشته و بیش از 90 نفر زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، محمد ظهیر عظیمی یکی از سخنگویان وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که این حادثه در نتیجه انفجار یک خودروی مملو از بمب در محله وزیر اخبار خان در نزدیکی سفارت خانه آمریکا و کاخ ریاست جمهوری افغانستان رخ داده است.[کابل؛ انفجار مهیب در نزدیکی مقر ناتو]

او افزود: تا کنون در این حادثه 3 نفر کشته  و دست کم 90 نفر مجروح شده‌اند که مجروحان به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

ژنرال اریک ترمبلای یکی از سخنگویان ناتو گفت: به نظر می‌رسد عاملان این حمله به طور مستقیم نیرو‌های امنیتی و نه مردم را هدف قرار داده باشند.

طالبان مسئولیت انفجار را پذیرفت

بلافاصله پس از انتشار اخبار مربوط به این انفجار گروه طالبان مسئولیت آن را پذیرفت.

ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که هدف از انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مقر ناتو، سفارت آمریکا بود که ما نتوانستیم به آن دسترسی داشته باشیم.

گروه طالبان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را که قرار است 5 روز آینده (پنجشنبه 20 اوت) برگزار شود را ابداعی آمریکایی خوانده و تهدید کرده است که در روند رای گیری در سراسر افغانستان اخلال ایجاد کند.

خبرنگار الجزیره از کابل گزارش داده است که این انفجار در یکی از مناطقی که می‌بایست امن‌ترین منطقه کابل باشد به وقوع پیوسته است. بر همین اساس کاملا مشخص است که فرد بمب گذار توانسته است از لایه‌های امنیتی اطراف در اصلی مقر ناتو که توسط نیرو‌های افغان پوشش داده می‌شود، گذر کند.

کد خبر 87824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز